Majas present

2010-02-12, 20:00:47 / Kategori: My place
Var att gå på bio. Jag fick välja mellan upplevelse eller sak och tog såklart upplevelse :)
Vi såg Hachiko. En film om en hund som en kille (Richard Gere) hittar och han behåller. Sen börjar den vänta på honom vid tågstationen varje dag, när han kommer hem efter jobbet. Sen dör killen/gubben (R.G) Men hunden fortsätter vänta på honom. I tio år. Hunden sover under ett tåg och får mat av en korvgubbe på stationen.
Sen blir hunden gammal och grå och dör i slutet. Det är en sann historia faktiskt..
OMG. Den var så sorglig! Jag var den enda som grät på hela biosalongen.. Shnacka om liiite pinshamt! Samma när jag kollade på Air Bud. Ni vet den där barnfilmen om en golden retriver som spelar basket?
Jag grät så mycket att mamma fick komma och lugna ner mej..
Hhaha, jag var tvungen att snyta mej tre gånger och typ varje gång kollade folk, och det överröstade allt..
Det var jätte lång kö till kassan för dom hade pensionärs-visning i en annan salong där, och kassan där man köpte biljetter var samma som där man köpte kaffe så ni kan ju tänka er vad ett hundratal pensionärer gör i biljettkassan... Gaah, det tog typ en halvtimme!
Sen var vi på restaurang. Jag åt pasta och Maja pizza.
Tack för en underbar eftermiddag ♥
Här är den riktiga hunden som väntade (inte från filmen) och på den här bilden har han nog väntat ett tag, för han ser rätt sliten ut..
xoxo /Agnes
bloglovin



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?